انواع کلایمر از نظر حرکت

انواع کلایمر از نظر حرکت

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

کلایمر نیز از نظر جهت و حرکت در دسته های مختلفی قرار می گیرند

کلایمر با حرکت عمودی

در کلایمرهای متحرک عمودی، پایه های دستگاه کلایمر در بالای ساختمان قرار گرفته و با استفاده از سیم بکسل به موتور وینچ داخل سبد کلایمر متصل شده و دستگاه در جهت عمودی حرکت داده می شود. این نوع کلیپر رایج ترین نوع گیره ای است که در ایران استفاده می شود. نوع دیگری از کلایمرهای متحرک عمودی، کلایمرهایی هستند که در آنها ریل هایی به صورت عمودی بر روی زمین برای جابجایی آنها نصب می شود و توسط مهارهایی به بدنه سازه متصل می شود و دستگاه روی این ریل ها حرکت می کند. این نوع کلایمر ایمنی دارای نوع کابلی بیشتری نسبت به کلایمر است.

کلایمرهایی که حرکت عمودی-جانبی دارند مشابه کوهنوردهایی با حرکت عمودی در ریل هستند و تنها تفاوت این کلایمر با کلایمرهایی که فقط حرکت عمودی دارند در ریل افقی است که در بالای ساختمان قرار دارد و امکان حرکت جانبی را فراهم می کند. . بسته به نیاز می توان از طراحی دستی یا برقی در حرکت جانبی کوهنوردان استفاده کرد.

تفاوت بین یک کلایمر و یک آسانسور قدیمی

تفاوت اصلی کلایمر با لیفتراک های قدیمی مورد استفاده در داخل ساختمان ها، محل قرارگیری موتور وینچ است. با چرخاندن موتور، سیم بکسل دور یک قرقره پیچیده شده و سبد را به سمت بالا می کشد در حالی که در موتور کلایمر روی سبد نصب شده است.

آشنایی با انواع کلایمر (بخش اول - مقدمه)

ساختمان ها و سازه های بلند مرتبه همیشه با چالش های دسترسی مواجه هستند. سازه های صنعتی مانند مخازن و سکوهای نفت و گاز، سدها، پل ها و سیلوها و حتی بادهای شدید شهری به دلایل مختلف نیازمند دسترسی به فضاهای محیطی به ویژه برای نگهداری هستند. Climber یکی از ابزارهای مفید برای دسترسی به نقاط مرتفع در چنین سازه هایی است. دسترسی کوهنوردی روشی بسیار ارزان تر و ایمن تر از داربست است. از طرفی استفاده از داربست برای برج های برج غیر منطقی است و در بسیاری از محیط های مصنوعی به دلیل مشکل در فرآیند انجام کارهای عادی، استفاده از داربست مناسب نیست و کوهنورد گزینه مناسبی است.

کلایمر چیست؟

با رشد جمعیت و افزایش و افزایش برج های مسکونی و شکل گیری آسمان خراش های مدرن و رشد و توسعه صنعت و ایجاد سازه های بلندمرتبه عمرانی و صنعتی، تقاضا برای کار در ارتفاع بالا به عنوان تکنیکی برای دسترسی. به نقاط بالا در حال رشد است. روز به روز بیشتر می شود و در عین حال با افزایش تقاضا برای کار در ارتفاع، تجهیزات مناسب تری برای این کار طراحی می شود. Climber یکی از وسایلی است که برای رفع مشکل دسترسی در ارتفاع اختراع شده است. بیش از صد سال است که برای دسترسی به فضاهای مرتفع ساختمان های بلند از کوهنوردهای مکانیکی (کلایمرهای دستی) و برقی استفاده می شود. کوهنوردان نیز برای هر برج، سد، سیلو، مخزن نفت و پتروشیمی ضروری هستند. بدون استفاده از تجهیزاتی مانند کلایمر، انجام بسیاری از کارهای مهمی که در ارتفاع انجام می شود ممکن نخواهد بود. این دستگاه‌ها علاوه بر دسترسی به قسمت‌های مختلف سازه‌های بلند، جابه‌جایی بارها با وزن و حجم کم (تجهیزاتی که معمولاً برای تعمیر نما استفاده می‌شوند مانند دستگاه فوم بتن کوچک) را ممکن می‌سازد. برای اجاره کلایمر در تهران کلیک کنید.

برنامه های کاربردی کلایمر، دسترسی آسان به سایت های ساختمانی بلند
در بسیاری از موارد می توان از کوهنوردها استفاده کرد. یکی از مهمترین کاربردهای کوهنوردان دسترسی به موارد زیر است:

  • ایمن سازی نمای ساختمان
  • تعمیر و نگهداری ساختمان های بلند
  • نظافت و شستشوی نما
  • نقاشی نما
  • نصب پنل کامپوزیت
  • بازسازی سازه های بلند


نویسنده :
بازدید : 770
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 19:29
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: